Kurczaczki w cieście sezamowo-kokosowym

by - listopada 04, 2014

Bardzo lubię dania chińskie. Mam nawet taką swoją ulubioną knajpkę, gdzie serwują sajgonki i kurczaczki w cieście, którego składu, do tej pory nie mogłam rozgryźć. Aż tu nagle trafiłam na przepis, który jest identyczny z moim wyidealizowanym oryginałem! :) Mojej radości nie było końca. Teraz już na zawsze to danie wejdzie do mojego menu.

Składniki:
  • 500 g piersi kurczaka,
  • 1 jajko,
  • 3 łyżki mąki,
  • 100 ml mleka,
  • 50 ml wody,
  • pół łyżeczki soli,
  • 3 łyżki sezamu,
  • 2 łyżki wiórek kokosowych,
  • olej do smażenia,
  • sos słodko-kwaśny.

Na początku przygotować ciasto. Wymieszać razem: jajko, mąkę, mleko, sól i tyle wody, żeby powstało dość gęste ciasto. Na koniec dodać sezam i wiórki. Wszystko dokładnie wymieszać.
Piersi z kurczaka poprzecinać w poprzek włókien na plastry o grubości 1 cm a następnie na niezbyt duże kawałki. Tak przygotowane kawałki kurczaka obtoczyć w mące i przełożyć do ciasta naleśnikowego. Wszystko dokładnie wymieszać. Kawałki kurczaka powinny być dokładnie oblepione ciastem.
Na rozgrzanym oleju (lub jak autorka pisała - we frytkownicy) smażyć kawałki kurczaka na złoty kolor. Usmażone kurczaczki ułożyć na ręczniku papierowym, tak aby ociekły z nadmiaru tłuszczu.
Najlepiej smakują serwowane z ryżem i sosem słodko-kwaśnym.

Źródło: kasia.in



  Drukuj przepis

Te przepisy mogą ci się spodobać

0 komentarze