piątek, 16 grudnia 2016

Sałatka Kijowska






  • 100 g masła,
  • 100 g żółtego sera (w kawałku),
  • 5 jaj,
  • puszka tuńczyk w sosie własnym,
  • 200 g majonezu,
  • 1 cebula.




Ta sałatka gości w moim domu, na każde święta od wielu lat. W sumie to nie wiem jak to się stało, że przepisu na nią, nie umieściłam wcześniej na blogu :)  Ale już się poprawiam i dziele się nim z Wami. Jest to typowa warstwowa sałatka, która wyróżnia się brakiem jakichkolwiek przypraw. Jedyne na co trzeba zwrócić uwagę, to składniki naprawdę dobrej jakości, ponieważ to one odpowiadają za smak całości.

Masło zamrozić. Jajka ugotować na twardo, białka oddzielić od żółtek. Ser żółty zetrzeć na tarce o małych oczkach. Cebulę posiekać na drobną kostkę i sparzyć wrzątkiem, a następnie dokładnie wystudzić.
Sałatkę przygotować układając warstwami:
- białka utarte na tarce z dużymi oczkami 
- tarty ser
- połowę tuńczyka rozdrobnionego na mniejsze kawałki
- połowę majonezu
- zamrożone masło starte na tarce z dużymi oczkami
- pokrojoną i sparzoną cebulę
- drugą połowę tuńczyka rozdrobnionego na mniejsze kawałki
- drugą połowę majonezu
- żółtka starte na tarce z drobnymi oczkami.

Mój przepis pochodzi z książki "Przepisy czytelników" z 1994 r. 


Print Friendly and PDF Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

16 komentarze:

Istria pisze...

Po co masło w sałatce?

Magda pisze...

To jest po prostu jedna z warstw...

Di gotuje pisze...

Z masła to ciekawy dodatek :) Pycha!!!!

Magda pisze...

Ważne jest tylko, żeby zamrozić masło dosłownie "na kość", i wtedy przy tarkowaniu powstaną takie małe, delikatne świerki.

Paula pisze...

Nigdy nie robiłam z maslem i tez jest pyszna. Ciekawa jestem smaku jak dodam ten składnik:)

Paula pisze...

Ach, zamiast tuńczyka dawałam też makrelę w pomidorach:)

Joanna Machynia pisze...

Musi smakować nieziemsko, uwielbiam tuńczyka :

Magda pisze...

Polecam. To jedna z najlepszych sałatek, jakie jadłam kiedykolwiek :)

Marta Marta pisze...

W mojej wersji są ogórki kiszone pokrojone w kosteczkę,a cebula jest posolona i po 15 min. odciskam sok.Na wierzch sypię natkę, masła nie daję ,może kiedyś wypróbuję.Tuńczyka kupuję rozdrobnionego w sosie własnym.

Unknown pisze...

Ja zamiast masła dodaje ogórka korniszonego

Ewa K pisze...

Ja zamiast masła dodaje ogórka korniszonego

Klaudia Adamczyk pisze...

I u mnie też zamiast masła jest ogórek korniszony.
A koleżanka zamiast jednej warstwy majonezu, daje keczup

Unknown pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Wysmienita pisze...

A u mnie jest kukurydza a do majonezu dodaje musztardę. Też pycha:)

Natalia pisze...

Tej sałatki jest malutko co ?

Magda pisze...

Hmmm... malutko nie. Mi wychodzi owalna miska 20 x 25 cm.

Prześlij komentarz