Sałatka Królewska

by - kwietnia 11, 2016

Dzisiaj u mnie kolorowo, wiosennie i sałatkowo :) Jakiś czas temu znalazłam fajny przepis na warstwową sałatkę z lekko słodkawą nutą. Ponieważ bardzo lubię wszystkie składniki z osobna, byłam pewna, że po połączeniu da to wyśmienity efekt. I tak było. Sałatka wyszła super. Na 100% znajdzie się w moim stałym menu.
W stosunku do oryginalnego przepisu zmniejszyłam jedynie ilość ananasa i zamieniłam surową marchewkę na gotowaną, ponieważ wydaje mi się, że lepiej wtedy nawiązuje do reszty składników.

Składniki:
  • 1 słoik selera konserwowego (może być z ananasem),
  • 1 puszka kukurydzy,
  • 1/2 puszki ananasa,
  • 1 duża ugotowana marchewka,
  • 1 por,
  • 1 puszka czerwonej fasolki,
  • 5 jajek,
  • 7 łyżek majonezu.

Seler konserwowy, kukurydzę, ananasa i czerwoną fasolkę dobrze osączyć z zalewy.
Ananasa pokroić w kostkę. Ugotowaną marchewkę zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Por opłukać i pokroić w półkrążki. Jajka ugotować na twardo i ostudzić. Białka oddzielić od żółtek. Białka zetrzeć na tarce o dużych oczkach, a żółtka na tarce o małych oczkach.

W dużej przeźroczystej misce ułożyć po kolei:

  • seler konserwowy, 
  • kukurydzę, 
  • ananasa, 
  • 3 łyżki majonezu, 
  • marchewkę, 
  • por, 
  • czerwoną fasolkę, 
  • białko, 
  • 4 łyżki majonezu 
  • żółtka. 

Gotową sałatkę włożyć do lodówki, najlepiej na całą noc.

Inspiracja: nciszaaaa.blogspot.com



  Drukuj przepis

Te przepisy mogą ci się spodobać

2 komentarze

  1. Bardzo lubię takie sałatki warstwowe!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. przygotuję tą sałatkę jutro , myślę że powinna wszystkim przypaść do smaku

    OdpowiedzUsuń